Jednodniowa podróż do Auschwitz-Birkenau



Przed przeczytaniem tego postu zatrzymaj się i zastanów się czy chcesz oglądać zdjęcia dotyczące tego miejsca. Post będzie dotyczył ludobójstwa, które odbyło się w czasie II wojny światowej. Zdjęcia zamieszczone poniżej przedstawiają autentyczny niemiecki nazistowski obóz koncentracyjny i zagłady. 

W czerwcu odbyłam kilkudniową podróż na południe Polski, a dokładnie do Krakowa. Cel był jeden - zobaczyć sztukę teatralną Agathy Christie Pułapka na myszy. Wyszukiwanie i czajenie na bilety trwało kilka lat, w końcu się udało. Ta sztuka ma to do siebie, że ilekroć pojawiają się bilety na nią, znikają jak ciepłe bułeczki! Sztuka jest z 1952 roku i jest najdłużej wystawianą bez przerwy sztuką teatralną w dziejach teatru, chapeau! Ale nie o Królowej Kryminału będzie ten post... Podczas pobytu powstał podróżniczy pomysł w mojej głowie, żeby udać się do Oświęcimia, do miejsca pamięci i Muzeum . Nigdy tam nie byłam, a teraz nadarzyła się okazja więc jeden dzień przeznaczyłam na wyjazd właśnie tam. 

Moja podróż do Oświęcimia zaczęła się w Krakowie. Z Krakowa do Oświęcimia jest jakieś 70km i jeżeli masz zamiar korzystać z transportu publicznego musisz pojechać na Dworzec Główny Kraków i potem szukać dworca autobusowego, który znajduje się na również na kolejowym. Dzień wcześniej zapytałam w okienku jak wyglądają połączenia i okazało się, że autobusy jeżdżą często i gęsto do mojego celu podróży. Podróż autokarem trwa 1,5 h i bilet kosztuje 12 zł w jedną stronę. Niestety nie pamiętam jaką ja firmę wybrałam, ale jeżeli trafisz na PKS krakowski, wystarczy, że się rozejrzysz, który bus/busik/autobus/autokar udaje się do Oświęcimia, kupisz bilet i czekasz na odjazd. Oczywiście jest kilka możliwości, bo nie wszyscy chcą jechać do muzeum, możesz kupić bilet tylko do Oświęcimia, do miast, które są po drodze lub do samego muzeum - bus zatrzymuje się pod samym zabytkiem. 

Co do zwiedzania muzeum to jest trochę zamieszania z tym ponieważ przyjeżdżają w to miejsce wszystkie nacje świata, czyli wiąże się to z przewodnikami, innymi językami i innymi takimi podobnymi sprawami. Jeżeli interesuje Cię zwiedzanie z przewodnikiem, warto zajrzeć na stronę Auschwitz-Birkenau: z przewodnikiem. Naprawdę na tej stronie znajdziesz wszystko czego potrzebujesz :). Osobiście wybrałam opcję bez przewodnika i tym samym musiałam czekać 25 minut, żeby wejść po godzinie 15, za darmo i właśnie bez przewodnika. Jakoś nie byłam gotowa na słuchanie tych historii, może za drugim razem zdobędę się na to.... Na wejściu trzeba oddać torbę/plecak/torebkę do przechowalni, potem przejść przez barierki, które wyczuwają niepożądane przedmioty i na końcu odebrać bilet wstępu, nawet gdy wchodzi się za darmo. 

Muzeum pamięci zwiedzałam z mamą, ponieważ to ona pojechała ze mną do Krakowa, odpocząć, odwiedzić rodzinę... Czekając na wejście postanowiłyśmy się posilić pizzą: 




I tutaj zaczyna się fotorelacja z Muzeum: 

























































































































Zwiedzanie tego miejsca trwało krótko, bo zaledwie kilka godzin, ale to co można tam spotkać, zobaczyć nie pozostanie na pewno na krótko w pamięci. Dodam od siebie jeszcze, że oglądając to wszystko, powtórzę się jeszcze raz: nie rozumiem świata. 









Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Kagyu Samye Ling - prosto w egzotykę

Bangour Village Hospital czyli opuszczone miasteczko

Wędrówka na Ben Nevis (1345m), Szkocja